איבייעבודה מהביתצפה בהכל

למכור באיביי – טיפים למכירה באיביי לסוחרים מתחילים במסחר באיביי

למכור באיביי זה בהחלט דבר אפשרי, אך חשוב להכיר טוב כיצד המערכת עובדת, ואיך ניתן להגיע למי שמחפש מוצר מסוים, ולגרום להם לקנות אותו מאתנו.

למכור באיביי היא בהחלט דבר אפשרי, אך חשוב להכיר טוב ככל האפשר כיצד המערכת הזו עובדת, וכיצד ניתן למקסם את היכולת שלו ״לעלות בחכה״ של מי שמחפש מוצר מסוים, ולגרום להם לקנות אותו דווקא מאיתנו. באמצעות כמה טיפים בסיסיים, נוכל לשפר משמעותית את המכירות שלנו.

  עצות שימושיות למכירה באיביי – למכור באיביי בצורה הטובה ביותר

במאמר זה נסקור עצות חשובות למכירה באיביי ואיך להתבלט בין כל המתחרים

במדריך הבא נשים דגש על כמה דברים חשובים (ולא מסובכים ליישום) שיסייעו לכם ״למצב״ את החנות ודפי המכירה שלכם ברמה כזו שתייצר לכם מכירות. כדי לעשות את זה, אתם צריכים לשים לב למספר דברים חשובים, ממספר הפידבקים והאחוזים שלהם, דרך כותרת מנצחת ועד לעיצוב וסדר שמשדרים אמינות ויעילות.

לפעמים אנחנו בכיוון הנכון, ואולי את חלק מהטיפים כאן אתם כבר מכירים, אבל לפעמים מספיק שלא תעשו דבר אחד כמו שצריך – כדי שהמכירות שלכם לא יתרוממו, או שמשהו אחר לא יעבוד. לכן ריכזנו כאן כמה מהטיפים שבעיננו הם החשובים ביותר להצלחה באיביי לאורך זמן:

 בצעו חקר שוק יסודי כדי לעלות סיכויי המכירה באיביי

לכאורה טיפ בסיסי, אך רבים ״נופלים״ בו. בכל הנוגע למכירות באיביי (או באינטרנט בכלל), חשוב לא לפעול על פי ״תחושת בטן״ או על פי מה שהולך אצלכם באזור (במידה ומוכרים מהארץ לארה״ב למשל). נסו תמיד להבין לפי כמות המכירות של מוצרים דומים ו/או כמו החיפושים (למשל באתר כמו Watch Count) האם יש ביקוש אמיתי למוצר שלכם.

אל תתפתו לכל מיני טרנדים זמניים ומוצרים עונתיים

מאוד מפתה ״לזנק״ על רכבת נוסעת ולמכור באיביי משהו שכרגע מתכתב עם מה שקורה (ע״ע מסכות בעידן הקורונה או בגדי ים בקיץ), אך מה יקרה שהעונה או התקופה תיגמר? אתם לא רוצים להיתקע עם המון מוצרים שימכרו באיטיות מתסכלת, אם בכלל, או שתיאלצו להוריד מחירים. לכן, דאגו להתמקד במוצרים לא עונתיים או טרנדיים, אלא כאלו שמציעים ערך לקונים לכל אורך השנה.

אל תוותרו לספקים שלכם

קודם כל, חשוב לזכור שלפעמים ״זול עולה ביוקר״, ואם אתם משיגים מוצר בזיל-הזול, חשוב לבדוק שהזול לא מגיע על חשבון איכות המוצר והביצוע. אל תתפשרו עם ספקים לא אמינים או מוצרים לא איכותיים. הדבר האחרון שאתם רוצים זה למכור באיביי ולהתעסק עם החזרות, תלונות, תסכול של לקוחות שעשוי להוביל לפידבק שלילי או נייטרלי, ועוד. כמו כן, חשוב לוודא שלספק שלכם ישנה מדיניות החזרות מסודרת ותומכת.

פידבקים זה (כמעט) כל הסיפור

אי אפשר להפריז בחשיבות הפידבקים: קונים ותיקים או קבועים באיביי כבר מורגלים אינסטינקטיבית להסתכל על מספר הפידבקים והאחוז שלהם לפני ההזמנה. תמיד יהיה ספק בלב של מי שירצה לקנות מכם אם אין לכם מספר גבוה מספיק של פידבקים, מה גם ש״תזכו״ להופיע בתחתית תוצאות החיפוש במידה ומספר הפידבקים שלכם (או האחוז שלהם) נמוך. מה עושים? בהתחלה חשוב לצבור פידבקים, גם במחיר של הפסד או אי-רווח במכירות, ואפילו ב״מחיר״ של קניית מוצרים זולים בדולר או שניים, אך שימו לב שלא יותר מ-2-3 ביממה. תמיד תחשבו איך דף המכירה ופרופיל המשתמש שלכם נראים בתוצאות החיפוש, לעומת המתחרים שלכם על אותו המוצר, וזכרו איך אתם כקונים מעדיפים לרכוש ממוכרים מרובי פידבקים.

 כותרת מנצחת – יותר חשיפה וסיכוי גבוהה למכור באיביי

מחקר מילות מפתח זה משהו שככל שתלמדו לעשות טוב יותר, ככה תמקסמו את המכירות ואת החשיפה למוצר שלכם בחיפוש. כותרת יעילה ומנצחת היא כזו שכוללת תיאור מדויק של המוצר תוך מודעות למה אנשים שמחפשים מוצרים כאלה נוטים להקליד, כולל שמות נרדפים וכל מילת מפתח שמי שמחפשים מוצר כזה עשויים להקליד. כמו כן, המנעו מסופרלטיבים (׳מדהים׳, ׳איכותי׳ וכו׳) ומילים מיותרות שכן זהו ׳בזבוז׳ של מילים שאנשים לא מחפשים. מה כן אפשר להוסיף לכותרת חוץ משם המוצר? את הפתרון שהוא מציע.

כדי לתת סיכוי למכירה באיביי חייב תמונות, והרבה

תמונות = אמינות. ממש ככה. תחשבו שהאיביי (נכון גם לגבי אמזון) מחליף עבור המבקרים בדף המוצר שלכם את החנות האמיתית (הממשית), והם לא יכולים ״למשש״ את המוצר ו״לראות אותו בעיניים״, לכן, ככל שתספקו להם יותר תמונות איכותיות, שממחישות היטב את המוצר, כולל המידות שלו (באינצ׳ים אם זו ארה״ב), תרשימים אם יש צורך, אריזה, רכיבים בתוך האריזה, וצילום מכל הצדדים (כשהתמונה הראשונה היא הטובה ביותר) – ככה תגדילו את רמת האמינות בתת-המודע של הקונה, שבסופו של דבר תתורגם להגדלת הסיכוי להגיע למכירה באיביי. כמו כן, זהו רווח כפול – שכן איביי נוטה לקדם יותר דפי מוצר עם יותר תמונות.

שפרו את נראות המוצרים באיביי (ואת כישורי הצילום והגרפיקה שלכם)

בימי המוקדמים כמוכר באיביי עוד הסתבכתי עם תאורת החדר, התמונות המגורענות של תאורה חסרה, בעיות צל, ועוד. אם אתם מצלמים בעצמכם את המוצרים, או רוצים לייצר להם תמונות מיוחדות כדי לבדל אותם מהמתחרים שלכם, פשוט רכשו לעצמכם אוהל צילום ותאורה מתאימה, ולמדו בעזרת סרטוני יוטיוב כיצד לצלם מוצרים באופן הכי מקצועי. זה יותר זול ויותר פשוט ממה שאתם חושבים. ועל הדרך, למדו כיצד לשפר את הצילומים ולתת להם את הפיניש הנכון בתוכנת הגרפיקה (לדוגמה, פוטושופ, או מקבילה אינטרנטית חינמית דוגמת Pixlr.

תנו ערך מוסף שיוצר בידול

הוסיפו למוצר משהו קטן, אם מדובר באביזר, או סוללות, או כרטיס הוראות / טיפים – משהו קטן שלא עולה הרבה, אבל אפשר להוסיף לתמונה הראשית ולתת מיד ׳בידול׳ שלכם על פני המתחרים. זכרו שהשוק עמוס, ולמה שיבחרו דווקא בכם? – תנו להם סיבה. לפעמים ׳נדיבות׳ בצורת מתנה, אפילו קטנה וצנועה, ללקוחות – יעשו הבדל גדול!

באנדלים – הזדמנות להגדיל מכירות

ישנם מוצרים רבים המתאימים למכירה בבאנדלים (Bundles = צירוף של כמה מוצרים יחד). וחוץ מזה, למה לנהל מכירות ומשלוחים רבים אם אפשר ״להיפטר״ מהרבה סחורה במהירות? בנוסף, נסו ״להמציא באנדלים״ שלדעתכם יכולים להימכר טוב. לדוגמה: במקום למכור בנפרד עטים מחיקים בצבע שחור ועטים מחיקים בצבע כחול, נסו למכור ״באנדל״ של שניים שחורים ושניים כחולים.

היו מפורטים ככל האפשר

כדאי להיות נדיבים ככל האפשר באינפורמציה, כי המנוע של איביי מסתכל גם על זה – וכמובן גם הקונים! ככל שתהיו מפורטים יותר לגבי המוצר, המידות שלו, החומרים, הרכיבים, המשקל והאפשרויות שהמוצר מכיל – ככה יש סיכוי שתצליחו למכור באיביי, וגם תשפרו את הדירוג שלכם. זכרו שאנשים מסוימים נכנסים לעמודי מכירה כדי לחפש נתון ספציפי ולראות אם המוצר מתאים להם.

בנוסף, אם יש ״מקדמי מכירה״ דוגמת סיפורים מעניינים (אך תמציתיים ומרתקים) או עובדות מעניינות על המוצר (אבל אמיתיות), שעשויים לסייע במכירתו (״המוצר הזה היה אהוב במיוחד על הנסיכה דיאנה״), זה תמיד עשוי לעזור. זו ההזדמנות שלכם למכור.

 תנו שירות לקוחות מצוין כאשר אתם מוכרים מוצרים באיביי

אל תתפשרו באיכות של שירות הלקוחות, ובטח שלא בטיפול בלקוחות לא מרוצים (תמיד הציעו מיד פיצוי ו/או החזר כספי), בטח לא בתחילת הדרך, שבה כל פידבק חיובי חשוב. בנוסף, איביי תמיד יכולה לקרוא את ההתכתבויות שלכם, אז כדאי תמיד להיות כנים, שקופים ו״בסדר עם כולם״. זכרו – פידבק שלילי הוא ״מכה״ רצינית אפילו למוכרים ותיקים.

בקשו פידבק חיובי

נתתם ערך מוסף ומוצר טוב ללקוח? צרפו למוצר שלכם מכתב תודה (הדפיסו עותקים רבים) צבעוני ונחמד, עם קוד להנחה ברכישה הבאה, ואפשרות להיכנס לאתר שלכם, או לרשימת התפוצה שלכם וכו׳.

אבל חשוב ביותר – בקשו מהם להשאיר לכם פידבק חיובי. היו הכי ברורים שאפשר – אפילו השתמשו בצילום מסך של כל הליך מתן הפידבק. אתם צריכים פידבקים? הובילו את הקונים שלכם בצורה הכי ברורה ופשוטה לביצוע לעשיית הפעולה שתסייע לכם בסופו של דבר.

אהבתם את המאמר למכור באיביי – טיפים למכירה באיביי? אתם בטח תאהבו את:
– דרופסרוויס (Drop Service) | מה זה ומדוע זה עדיף על דרופשיפינג?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button