צפה בהכלשיווק דיגיטלי

הנעה לפעולה CTA" (Call To Action)" – איך להרוויח יותר כסף מהאתר שלך

הנעה לפעולה יכולה להתבצע בכמה וכמה דרכים – מהדרך הקלאסית לדרכים יותר ״עדינות״ או ״מרומזות״, או שמציעות הטבה מסוימת ועד לכפתורי הרשמה לניוזלטר

אתם יכולים לכתוב את התוכן הכי מעניין בעולם, או לתת לקוראים שלכם ערך אדיר, אבל אם לא תשכילו לשלב קריאה/הנעה לפעולה (CTA – Call To Action) – הפסדתם בעצם את הדבר שאתם הכי רוצים, בין אם מדובר בהרשמה לניוזלטר, השארת פרטים, רכישה, שיתוף ברשתות החברתיות ועוד.

הנעה לפעולה: הדרך לגרום לאתר שלכם להרוויח

במאמר זה נסקור איך אפשר להרוויח כסף מאתר האינטרנט שלכם בעזרת הנעה לפעולה 

כיום, רבים מהגולשים הם ״פסיביים״, האינטרנט מלא בפרסומות, ונדיר שלקוח ״ייחפש״ בעצמו, באופן עצמאי, את עמוד יצירת הקשר או יברר בעצמו איזה שירותים/מוצרים אתם מציעים, אם לא תכוונו אותו לשם. בסופו של דבר, המטרה של חלק נכבד מהאתרים והבלוגים היא לשווק או למכור משהו, ולכן עליכם ״להוביל״ את הגולש/קורא לכיוון הזה, בין אם באופן ״עדין״ או דווקא בצורה ישירה ופשוטה.

אז איך מבצעים הנעה לפעולה באתר כדי להרוויח כסף מהאתר שלכם?

הנעה לפעולה יכולה להתבצע בכמה וכמה דרכים – מהדרך הקלאסית (״לחצו כאן כדי לרכוש את הספר..״) לדרכים יותר ״עדינות״ או ״מרומזות״, או שמציעות הטבה מסוימת (״תשמחו ודאי לדעת שבחנות שלי גם אפשר למצוא את המוצר הזה, והנה קופון להנחה״), ועד לכפתורי הרשמה לניוזלטר לקבלת עדכונים, או טפסי יצירת קשר בסוף המאמר. היתרון: אם הצלחתם לרתק את הקורא במשך מאמר/פוסט שלם, ולגרום לו להבין שאתם אוטוריטה (מומחים) במה שאתם מדברים עליו, הגולש הוא כבר ״לקוח פוטנציאלי״ שכדאי להמיר או ״ללכוד״ לפני שהוא ממשיך הלאה לאתר אחר, לכן יש גם סוג של חלונית קופצת שמופעלת כשמנסים לסגור עמוד – וזו גם סוג של הנעה לפעולה.

הנה כמה טיפים שכדאי לכם לאמץ, כדי להניע את הגולשים/קוראים שלכם לפעולות הרצויות בצורה יותר אפקטיבית:

לאט ובעדינות כאשר מבצעים הנעה לפעולה

הנעה לפעולה אגרסיבית, ״מכירתית״ או פרסומית מדי, עלולה להרתיע את הגולשים. לאנשים קצת נמאס שמנסים כל הזמן למכור ו״לדחוף״ להם מוצרים, והם אוטומטית חשדנים כלפי כל אתר כזה. מה עושים? מניעים לפעולה ״בסטייל״. אל תלכו על שיטות המכירה/השיווק הגנריות (״השאירו פרטים ונחזור אליכם עוד היום!״ או ״רכשו עכשיו את X״) אלא תחשבו דווקא מחוץ לקופסה – המשיכו את הקו שנותן ערך לגולשים, והציעו את המוצר/ים שלכם ״כדרך אגב״ כמשהו ש״משלים את השירות״ שהאתר מציע. לפעמים, דווקא כשמנסים למכור בנונשלנטיות ועדינות – זה עובד הרבה יותר טוב ממכירה או הנעה לפעולה אגרסיבית.

אל תגרמו להם לעבוד קשה מדי

לא מזמן הזדקקתי לעבודת תרגום גדולה. נכנסתי למספר אתרי תרגום, ובכמה מהם נדרשתי למלא טפסים כל כך ארוכים ולא ידידותיים, שהתייאשתי ועברתי לאתרים אחרים. מבחינתי (ומבחינת לקוחות פוטנציאלים רבים), אתר שלא משכיל להפוך את חוויית השימוש (או הקנייה, או יצירת הקשר) שלי לידידותית ולפחות ללא מסורבלת, זה כבר ״מוריד״ לי ממנו. רוצים שהלקוח ישאיר פרטים? צרו טופס פשוט, בלי הרבה שדות חובה מתישים. רוצים שירכשו מכם מוצר דיגיטלי? תדאגו להוריד את שדות החובה של הכתובת למשל – לאנשים היום אין זמן מיותר או אנרגיה לבזבז – ככל שתשכילו להביא חוויה נוחה וקלה – ככה תעזרו להם לעזור לכם. גם אתרים שמחייבים את הגולשים ליצור שם משתמש ולהתחבר (תוך כדי וידוא כתובת האימייל) עלולים להתיש ולהרחיק מכם לקוחות פוטנציאלים.

שמרו על שפה קלילה ועל זרימה באתר

אחת מהדרכים שלכם ״להוביל לפעולה״ זו יצירת עניין. לעתים אנשי מקצוע (לדוגמה – עורכי דין או רופאים) כותבים בשפה כל כך מקצועית (לדוגמה, שפה משפטית) עד כדי כך שהם שוכחים שרוב הקהל שלהם לא בקיא בז׳רגון המשפטי. שמרו על שפה פשוטה יחסית, קולחת ואפילו קלילה כשזה מתאים, ועל זרימה הגיונית של התוכן, עם הצגה ברורה של הנושא, הקונפליקט אם יש, הפתרון – ולבסוף חברו את זה עם ההנעה לפעולה הרצויה.

למדו מבוקינג.קום, אבל לא יותר מדי

האתר בוקינג.קום (Booking.com) הוא אתר שמרכז בתוכו המון מקומות לינה ומלונות ברחבי העולם, וידוע בשיטות המכירה שלו, שיש שיגדירו כמעט מניפולטיביות, אך אפקטיביות. כשאתם מחפשים חדר במלון או דירת נופש באתר הזה, אתם כמעט תמיד תראו בצבע אדום שמשדר דחיפות/בהילות, הערות כמו ״נותרו רק 3 חדרים במחיר הזה!״ או ״מבצע מוגבל ל-24 שעות הקרובות!״. בדרך הזו, בוקינג.קום ״מניעה לפעולה״ מתוח לחץ ותחושה של ״אם לא נסגור עכשיו נפספס״, וזה פשוט עובד לה. אבל אתם לא בוקינג.קום, לכן כדאי שתשתמשו בזה קצת יותר בעדינות. אתם לגמרי יכולים בסוף מאמר למשל להכניס קישור בסגנון ״אם אהבתם את הרעיון, ודאי תשמחו לדעת שב-72 שעות הקרובות אני מציע את ה-X במחיר מיוחד של Y במקום Z״ למשל.

תנו דגש לתועלת כאשר מבצעים הנעה לפעולה

במקום כפתורי הנעה לפעולה משעממים וגנריים כמו ״הרשם לניוזלטר״ או ״הזמן עכשיו״, חפשו את התועלת שתצא לגולשים מהלחיצה על הכפתור – והדגישו אותה – למשל ״קבלו את הטיפים הכי שווים ועדכניים על X ישירות למייל שלכם״, או ״למדו כיצד להפוך X לכסף״. זכרו – תועלת מוכרת יותר מכל דבר אחר.

אל תגזימו בעיצוב וגודל הכפתור באתר

מכירים את גישת ״Less is more״? אם לא, שימו לב לעיצוב של האתר מס׳ 1 בעולם – גוגל. כפתורי מכירה/הרשמה/פעולה גדולים ו/או צבעוניים מדי, נתפסים כיום כמעט מיושנים ואגרסיביים. במקום זה, שלבו באתר שלכם כפתור בעיצוב שתואם את רוח האתר (למשל – עיצוב עם קצוות מעוגלים לאתרים שמשדרים רוח יותר צעירה), שיהיה בולט אבל לא בהגזמה, ולא יראה כמו כפתור ״פרסומי״ מדי.

צרו טסטים 

כדי לדעת מה עובד טוב יותר, נסו לשנות משהו אחד בכל פעם, למשך תקופה, ותראו האם זה מביא לכם יותר לחיצות. זה נקרא A/B Testing (נפוץ גם בקמפיינים בפייסבוק למשל), ואז אפשר לבדוק למשל איזה משפט הנעה לפעולה או איזה עיצוב/סוג של כפתור או טופס עובד יותר.

הפנו את הגולשים לעמודים רלוונטיים נוספים

כמו שאמרנו מקודם, לא כל הגולשים בהכרח ״יגלו סקרנות״ או יהיו מהסוג המעמיק, ויחטטו באתר/בלוג שלכם. דיברתם על נושא מסוים שאתם חושבים שיש עוד תוכן באתר שלכם שקשור אליו? לפעמים, יותר מאשר הכפתור או ההנעה לפעולה שאתם רוצים, דווקא הפניה למאמרים נוספים קשורים תעשה יופי של עבודה, תחזק את הרושם עליכם, תיצור קשר חזק יותר של הקורא למותג שלכם, ולבסוף אף תסייע להנעה לפעולה, עם אפקט חזק יותר.

עזרו להם לשתף את התוכן

הכניסו בתור האתר/בלוג שלכם את האפשרות לשתף את התוכן בקלות ברשתות החברתיות, ודאגו גם לבדוק כיצד נראית הצלמית כאשר התוכן משותף בפייסבוק או טוויטר למשל.

חינם היא מילה שימושית

אנשים אוהבים חינם. שחוק אבל נכון. תנו לגולשים שלכם מתנה – ספרון PDF, שובר לקורס/הרצאה במתנה, ייעוץ ראשוני חינם וכו׳. אחת מהדרכים הכי אפקטיביות להניע לפעולה מצד המבקרים באתר היא לתת משהו בחינם, וכדי לקבל אותו הם צריכים להזין את הפרטים שלהם, כולל המייל, ואז לקבל במייל משהו פרקטי במיוחד. כך למשל, קולגה שלי שהיא מומחית לשיווק בפייסבוק, מציעה באתר וגם בפייסבוק שלה לקבל בחינם קובץ אקסל עם 50 רעיונות לפוסטים, לאנשים שמחפשים לפרסם פוסטים אבל אין להם רעיונות. כל מה שהמשתמשים צריכים לעשות זה להכניס את המייל שלהם, והם מקבלים ממנה את הקובץ השימושי. ומה היא מרוויחה מזה? את המייל שלהם, שאליו היא יכולה לשלוח להם בהמשך עוד תוכן שיווקי ולקדם את העסק שלה. Win-Win.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button