צפה בהכלשיווק דיגיטלי

שיווק בווידאו – קידום סרטון ביוטיוב איך לעשות Youtube SEO

יוטיוב כבר מזמן קבעה את מעמדה בתור פלטפורמת הווידאו החזקה והנפוצה ביותר ברשת. אנשי שיווק, יוצרי תוכן ובעלי עסקים כאחד עושים בה שימוש קבוע כדי להעביר רעיונות ולקדם מוצרים.

שיווק בדיגיטל הופך היום לאחד הכלים החשובים ביותר העומדים לרשות בעלי עסקים. עם התמדה והכלים הנכונים, נוכל לקחת את העסק שלנו לגבהים חדשים ולהגיע לקהלים שבעבר לא היו נגישים לנו. תוכן איכותי ומזמין עומד בלב תהליכי השיווק שלך בפלטפורמות הדיגיטליות ונכון להיום – העולם הזה שייך לשיווק בווידאו.

מדריך שיווק בווידאו – ככה תוכלו לקדם סרטונים ביוטיוב בקלות

במאמר זה נעסוק בנושא שיווק מוצרים ושירותים ביוטיוב וקידום הסרטונים בפלטפורמה. שיווק בדיגיטל הופך היום לאחד הכלים החשובים ביותר העומדים לרשות בעלי עסקים. עם התמדה והכלים הנכונים, נוכל לקחת את העסק שלנו לגבהים חדשים ולהגיע לקהלים שבעבר לא היו נגישים לנו. תוכן איכותי ומזמין עומד בלב תהליכי השיווק שלך בפלטפורמות הדיגיטליות ונכון להיום – העולם הזה שייך לשיווק בווידאו.

יוטיוב כבר מזמן פלטפורמת הווידאו החזקה והנפוצה ביותר ברשת. אנשי שיווק, יוצרי תוכן ובעלי עסקים עושים שיווק בווידאו כדי לקדם רעיונות ומוצרים. כיום, כשהיא נמצאת בבעלות גוגל, האפשרויות לקדם באמצעותה נרחבות מאי פעם. כדי לסייע לך להפוך את ערוץ היוטיוב שלך ללהיט חם עם קהילת עוקבים משגשגת, בנינו עבורך מדריך שיווק בווידאו עם כמה טיפים יעילים.

 

הכול מתחיל בביטויי המפתח הנכונים כאשר עושים שיווק בווידאו

כדי לחשוף את ערוץ היוטיוב שלך למספר מקסימלי של משתמשים ולמשוך אליו את הקהלים הרלוונטיים ביותר, חשוב שנעשה עבודת קידום מעמיקה. כל מדריך שיווק בווידאו יאמר לך שכדי לקדם נכס דיגיטלי ביעילות, חשוב שנבין בראש ובראשונה מה קהלי היעד שלנו מחפשים. זה הזמן לצאת מהראש שלנו ובמקום לחשוב מה מעניין אותנו, להתחיל לחשוב איזה מן תוכן הגולשים שאנחנו רוצים למשוך מעוניינים לצרוך ברשת. אלו כמה דרכים למצוא את הביטויים הטובים ביותר:

  • כלי תכנון מילות המפתח של Google Ads הוא אמצעי נפלא למצוא מילות מפתח חדשות.
  • כדי לחשוב אילו ביטויים לכלול בכלי תכנון מילות המפתח ולקבל את ההצעות הרלוונטיות ביותר, ניתן להשתמש במילוי האוטומטי של מנוע החיפוש. אם נכתוב התחלות נפוצות כמו "איך בונים" או "איך משיגים", למשל, נוכל לגלות באילו תחומים אנשים מחפשים טיפים ומדריכים.
  • גם גוגל טרנדס הוא כלי נהדר לחפש בו את כל המגמות החמות ביותר שמעסיקות גולשים ברשת.
  • הכי חשוב – לשמור על רלוונטיות לסרטון. ישנם לא מעט כלים שיכולים לסייע לך לאפיין את ביטויי המפתח המתאימים ביותר לתוכן הסרטון שלך על פי קטגוריות וקהלים נבחרים.

להשקיע בפרופיל הערוץ שלך

יוטיוברים רבים נופלים בטעות נפוצה – הם רצים יש ליצירת סרטונים ולא משקיעים בכתיבת פרופיל המשתלם להם. חשוב לזכור – ככל שהפרסונה שלך ברשתות החברתיות עגולה ומלאה יותר, כך היא מעוררת יותר אמון ומעורבות. במובן הזה, פרופיל עשיר ומלא = קידום אופטימלי.

חשוב שנשמור על מיתוג עקבי על ידי שימוש בסכמת צבעים, סגנון כתיבה ונושאים שחוזרים על עצמם בתמונות ובתוכן שאנחנו כותבים. את העקביות הזו, יש לשמר על פני כל הנכסים הדיגיטליים שלך – מהאתר ודפי הנחיתה ועד לדף הפייסבוק. בנוסף, פרופיל המשתמש שלך מספק הזדמנויות חשובות לקידום מילות המפתח. על ידי תיוג נכון נוכל לשלב ביטויים נוספים ולמשוך אלינו קהלים חדשים.

 להשקיע בכותרות כדי לקדם ווידאו ביעילות

הכותרת היא הדבר הראשון שמשתמשים רואים כשהם מוצאים את התוכן שלך. אם היא לא תבהיר בדיוק מה הם הולכים לקבל בצורה מושכת ומזמינה, הם פשוט יעברו לתוכן הבא. חשוב שלא נקל בעובדה הזו. המשתמש הנפוץ הוא בררן מאוד ולרוב, הוא יקדיש לנו שניות ספורות של תשומת לב לפני שיגלול לתוכן הבא. כדי לשמור אותו אצלנו חשוב שנעביר לו מסר חד – "אצלנו ניתן למצוא בדיוק את מה שחיפשת". לכן, החלק הבא במדריך שיווק לווידאו שלנו מציע כמה טיפים ליצירת כותרת מושלמת.

  • קצר ולעניין – אם נעשה בדיקה קצרה נוכל לראות שסרטוני היוטיוב הפופולריים ביותר מגיעים עם כותרות קצרות יחסית. לרוב, כותרות של עד 60 תווים יפיקו לנו את התוצאות הטובות ביותר.
  • שילוב מילות מפתח – מומלץ לכלול את מילות המפתח המקודמת כבר במחצית הראשונה של הכותרת. זוהי דרך יעילה לקדם את הביטוי בצורה יעילה. בנוסף, הוא מסייע לשמור על כותרת רלוונטית. רוב הגולשים יקראו רק את תחילת המשפט ואם הם לא ימצאו בו עניין, הם פשוט יעברו הלאה.
  • יצירת עניין ועידוד מעורבות – כפי שאמרנו, תשומת הלב שמוקדשת לנו נמדדת בשניות ספורות. לכן, חשוב שניצור עניין כבר בהתחלה. פניה לרגש או הבטחה מפתה הן אפשרויות מעולות. כותרת כמו "הסרטון הכי מרגש שתראו השנה" או "לטיפ הזה לא ציפיתי" יכולה להפיק תוצאות מעולות. עם זאת, חשוב שנספק קבלות להבטחות שלנו. קליקבייטים ריקים מתוכן יפכו בטווח הארוך במאמצי הקידום שלנו.

לבחור בקפידה את התמונות הממוזערות לסרטון

יוטיוב יוצר לכל סרטון שעולה לערוץ תמונה ממוזערת באופן אוטומטי. לרוב, הוא פשוט יבחר באקראי פריים מהסרטון. לעתים קרובות, הוא עלול לבחור בפריים שלא מושך את העין או שלא מייצג בצורה טובה את התוכן שיופיע בסרטון. במקרים גרועים יותר, הפריים יהיה מטושטש או מפוקסל. לכן, שווה שנשקיע מעט בבחירת התמונה הממוזערת שנרצה להציג בפרונט. נוכל להעלות תמונה באיכות טובה שתשמש כתמונה המייצגת של הסרטון. כדי להפיק ממנה את התוצאות הטובות ביותר, חשוב שנקפיד על רזולוציה גבוהה ומצד שני, לא לעבור את מגבלת משקל הקובץ של 2 מגבייט. תמיד ניתן לעשות שימוש בתמונות המחשה מאתרי סטוק כדי להבטיח שיש לנו תמונה איכותית ומתאימה.

התיאור הנכון לסרטון יכול לעשות את כל ההבדל

בלתי אפשרי לכתוב מדריך שיווק בווידאו בלי לדבר על כתיבת התיאורים לסרטונים. מעבר לעובדה שהוא מאפשר לגולש להבין מה הולך להיות בסרטון שהוא צופה בו, זהו כלי חשוב לקידום אורגני במנועי החיפוש. בנוסף, ניתן להשתמש בו לשיווק מוצרים על ידי הפניית משתמשים בקישורים דרך התיאור לפלטפורמות הסחר שלך.

כדי להפיק מהם את המירב, חשוב שלא נעבור את מגבלת 5,000 התווים ונעשה שימוש נרחב במילות המפתח בתיאור. כדי לעזור לגולשים להתמצא, מומלץ לחלק את התיאור לשלבים שונים עם חותמות זמן רלוונטיות. כיצד זה עובד? נניח למשל שהעלנו סרטון בו אנו מסבירים כיצד להחליף רצועה לתוף מכונת הכביסה. נוכל לכתוב את התיאור באופן הבא:

00:00 – הקדמה, כיצד פועלת מכונת הכביסה שלך?

01:08 – לאילו כלים נזדקק לתיקון?

01:28 – איך מתחילים?

02:04 – פירוק הגומייה הישנה

וכן הלאה.

בכל שלב, יוכל הגולש ללחוץ על חותמות הזמן ולקפוץ אל החלק שהכי רלוונטי עבורו מבלי לבזבז זמן או להתייאש באמצע.

להקפיד על תוכן איכותי

לעתים קרובות מדי, יוצרי תוכן נוטים להאמין שעצם העובדה שהם בנו נכס דיגיטלי, מבטיחה להם גם הצלחה. חשוב שנזכור – מבלי יצירת ערך מוסף לגולש, לא נוכל להפיק תועלת מהתוכן שלנו. הדרך היעילה ביותר להשיג דירוג גבוה עבור הנכסים שלנו ולקדם אותם ביעילות היא ליצור תוכן ברמה גבוהה. מבלי האלמנט הזה, שום קידום ביטויים לא יעזור לנו. חשוב שנשאל את עצמנו איזו תועלת יוכלו להפיק הגולשים מהסרטון. האם הסרטון מהנה ומעניין? מה יגרום לאנשים לשתף אותו? האם הוא נעים לעין? כל השאלות האלו צריכות להנחות אותנו בכל שלב בעת יצירת התוכן וקידום הערוץ שלנו.

 להקפיד על איכות הווידאו ביוטיוב

איכות וידאו ירודה עלולה לפגוע גם בתוכן הטוב ביותר. חשוב שנוודא שהתוכן נראה מקצועי לפני שנפרסם אותו. חשוב להשתמש במצלמה איכותית, להיעזר בציוד סאונד ראוי ולעבור הכשרה בסיסית בכלי עריכה. תרגול קצר באפליקציות פשוטות יספיק לגמרי כדי להגיע לתוצאות טובות, גם אם לא עברת בבית ספר לקולנוע.

לשמור על תקשורת רציפה עם העוקבים שלך בערוץ היוטיוב שלך

הדרך הטובה ביותר לעודד מעורבות היא ליזום אותה. חשוב לשמור על תקשורת עם המגיבים שלך, בין אם מדובר בשבחים או בביקורות צורבות. לעתים קרובות, ניתן למצוא בתגובות רעיונות מעולים לסרטונים הבאים שלך וככל שנתאים את הערוץ לרוח שמשתקפת מהתגובות, כך העוקבים שלנו ירגישו שרואים אותם ושהם מעורבים בתהליך היצירה. זהו מתכון בדוק לשיתופים ולהגברת המעורבות.

להשתמש בכלים חכמים

עם הכלי הנכון, ניתן לערוך אופטימיזציה איכותית ומקיפה בערוץ היוטיוב שלך. ניתן לעשות שימוש באפליקציה חכמה לחיפוש אחר נושאים פופולריים הנמצאים במרכז השיח ברשתות החברתיות ולהפיק בהתאם להם את הכותרות ומילות המפתח המושלמות עבור הסרטון שלך. בנוסף, ניתן להיעזר בה כדי ליצור תמונה ממוזערת מדויקת ובאיכות טובה ולקבל פידבקים מתמשכים לאורך כל ניהול הערוץ שלך כדי למטב אותו ולשמור אותו רלוונטי ככל הניתן.

ככל שנשתמש בכלים מתקדמים ונעשה שימוש בנתונים הנכונים באופן מתמשך, נוכל להשתפר כל הזמן. חשוב שנישאר במצב מתמיד של מחקר ולמידה מאחר והתוכן ברשת משתנה ומתפתח כל הזמן. חשוב שנעקוב אחר ביצועי הסרטונים השונים שלנו ונבחן מה עובד בצורה הטובה ביותר. ישנם מגוון כלים שיאפשרו לך לעשות A/B testing ולבחון אילו מאפייני סרטונים מביאים לתוצאות הטובות ביותר. ככל שנשמור אצבע על הדופק ונפעל על פי התוצאות בשטח, נוכל להפיק תועלת נהדרת מערוץ היוטיוב שלנו.

בעולם בו סרטון אחד שווה אלף תמונות, ערוץ היוטיוב שלך יכול להיות חוד החנית במערך השיווק של העסק שלך ולאפשר לך להפוך מספר הולך וגובר של גולשים וצרכני תוכן ללקוחות נאמנים של המותג שלך.

אהבתם את המאמר בנושא שיווק בווידאו – קידום סרטון ביוטיוב? אתם בטח תאהבו את:
– איך להשיג עוקבים באינסטגרם בחינם – שיווק באינסטגרם המדריך המלא

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button