צפה בהכלשיווק דיגיטלי

ללמוד שיווק דיגיטלי – טיפים מובילים למשווקים בתחילת דרכם

ללמוד שיווק דיגיטלי ממאמן השיווק המוביל בעולם. על גרנט קרדון שמעתם? מדובר באיש שיווק שבבעלותו לא פחות מ-7 חברות מצליחות, בתחום השיווק

על גרנט קרדון שמעתם? מדובר באיש שיווק ומכירות שבבעלותו לא פחות מ-7 חברות מצליחות, ונדל״ן בשווי של למעלה מ-2 מיליארד דולר (!). ואם זה לא מספיק, אז קרדון הוא גם מרצה מבוקש, מחבר של רבי-מכר ונחשב בעיני רבים (כולל מגזין פורבס) למאמן השיווק והמכירות מס׳ 1 בעולם כיום. בהחלט מישהו שאפשר ללמוד שיווק דיגיטלי ממנו דבר או שניים על שיווק ומכירות. וזה לא שהוא ״נולד עם כפית זהב״ בפה. מדובר באדם שהגיע מהתחתית – והפך לאימפריה.

דברים שאפשר ללמוד ממאמן השיווק והמכירות מס׳ 1 בעולם

במאמר זה נסקור מספר עצות ממאמן השיווק מס' 1 בעולם. אפשר להגיד שהאנרגיה של קרדון היא כשלעצמה ״מדבקת״. קשה להישאר אדישים לגישה הישירה, הנחרצת והמקורית שלו. הוא תמיד בעד פתרונות יצירתיים, חשיבה מחוץ לקופסה, וממציא שיטת ה-״פי 10״ (10x) שעליה נדבר בהמשך, שהפכה בהמשך גם לכנס העסקים והיזמות הגדול בעולם. מדובר ב״מנוע בערה״ של איש אחד, שמוביל רבים להצלחה פיננסית והשפעה, ואם עדיין לא שמעתם עליו, הגיע הזמן לגשת ליוטיוב הקרוב לביתיכם, ולחפש את צמד מילות הקסם –  Grant Cardone.

יש כל כך הרבה דברים שאפשר ללמוד מקרדון, שאפילו השיק ״אוניברסיטה״ משלו, שנחשבת כיום לכלי ההדרכה הטוב מסוגו בעולם למכירות, עם יותר מ-50 מיליון (!) משתמשים רשומים. קרדון הוא גם פרשן ואורח קבוע בערוצי טלויזיה מובילים דוגמת Fox Business, CNBC, Fox News ועוד, ובעל טורים בעיתוני הכלכלה המובילים. אפשר להמשיך מכאן ועד לואיזיאנה (המדינה בארה״ב ממנה הוא מגיע) עם רשימת ההישגים המפוארת שלו, אבל מה שמפתיע זו נקודת הפתיחה הגרועה ממנה הוא התחיל, שמוכיחה יותר מכל ש״כל אחד יכול להגיע להצלחה״.

קרדון נולד למשפחה ענייה למדי בדרום ארה״ב, איבד את אביו כשהיה בן 10 בלבד, התמודד עם התמכרות קשה לסמים (מעיד על עצמו שכמעט מת שלוש פעמים ממנת יתר), ולבסוף הצליח להתנקות ולהקים אימפריה. בגיל 25 הוא עדיין היה צעיר עני ומסומם – ובגיל 30 הוא כבר עשה את המיליון דולר הראשונים שלו. הנה כמה דברים שאפשר ללמוד ממנו ומהדרך הייחודית שלו:

לחשוב ולפעול כפול 10 מכולם

אחד מ״מונחי הייסוד״ של גרנט קרדון הוא ה״10x״. לשיטתו של קרדון, אנשים נוטים ״לחשוב בקטן״ והחיים שלהם מתסדרים לפי החשיבה הזו. לדוגמה, אם בן אדם שם לעצמו למטרה להרוויח 100,000 דולר בתוך שנה, לרוב אותו אדם ירוויח 75,000, אז למה לא לשים לעצמנו למטרה להרוויח מיליון?

התרבות שסביבנו מנסה ״לחנך״ אותנו להסתפק במועט ולחשוב בקטן, ולא להאמין שאנחנו מיועדים או מסוגלים לגדולה. העניין הוא שהיכולת להגיע למיליון דולר נמצאת בהרבה מאיתנו – אבל אנחנו לא מעיזים בכלל לכוון לשם – ואת זה קרדון מנסה לשנות.

כשאנחנו שמים לעצמנו מטרות ״קלות להשגה״ אנחנו נתאמץ בהתאם. אבל אם נשים לעצמנו מטרות קשות ומאתגרות, ונפעל כאילו חיינו תלויים בהן, אין סוף ליצירתיות ולתעוזה שנגלה. אם תצפו בעונה השנייה של הסדרה ״המיליארדר הסודי״ (Undercover Billionaire) שמשודרת בערוץ דיסקברי, תוכלו לראות איך זורקים את קרדון בעיירה אמריקאית שהוא מעולם לא היה בה, עם 100 דולר וטנדר ישן, והוא נדרש להקים עסק של מיליון דולר בתוך 90 יום בלבד – כשאסור לו לחשוף את זהותו או להשתמש בקשרים שלו. קשה? ועוד איך. אפשרי? צפו ותראו בעצמכם.

היו מוחצנים – גם אם אתם לא

כשרואים את גרנט קרדון מדבר, מרצה או מתנהל – האנרגיה והאישיות המוחצנת שלו ממש ״מדבקת״ וגורמת לך לרצות לפגוש אותו ולעשות איתו עסקים ביום מן הימים. אבל תאמינו או לא, קרדון מעיד על עצמו שהוא דווקא אישיות די מופנמת. ״לו היית פוגש אותי במסיבה, כנראה שהייתי שותק ומשעמם אותך״ הוא מעיד על עצמו, וטוען שהוא לא ממש אוהב לדבר עם זרים או להנות משיחות ארוכות. עם זאת, כשזה נוגע לעסקים וליצירת קשרים עסקיים – הוא אחד מפצצות האנרגיה הגדולות שיש.

״מוחצנות היא מדבקת, ואנרגיה טובה עוזרת לאנשים לרצות לעשות איתך עסקים״ טוען קרדון, ומציע מספר טיפים לשמירה על רמת אנרגיה ותקשורתיות גבוהה מול אנשים, לקוחות פוטנציאלים ואנשי עסקים. ״תתחילו להגיד שלום לאנשים ברחוב״ הוא מציע. ״לכל אחד – גם אם יחשבו שאתם מוזרים ולא יענו לכם, זה חלק מאימון השריר של המוחצנות״.

בנוסף – היו נלהבים ״לא משנה כמה אתם נחשבים למופנמים, עליכם ללמוד להציג רעיונות באופן נלהב ואנרגטי, כזה שידבק אנשים ויגרום להם להאמין בכם״. לרוב אין כאן קיצורי דרך, וקרדון מציע לפעול מתוך אמונה ואהבה למה שאנחנו עושים, כי קשה להתלהב ממשהו שלא מרתק אותנו, או שאנחנו לא באמת מאמינים בו. משפט ידוע של קרדון הוא ״כסף מגיע בעקבות תשומת לב״ – היו שם, היו אובססיביים לשיווק, דאגו שכולם יכירו אתכם ואת המותג שלכם – מוחצנות = תשומת לב = שיווק ומכירות.

תפסיקו לפחד ממתמטיקה

״מתמטיקה היא שפה אוניברסלית״ אומר קרדון, ומיליונרים רבים יסכימו איתו. בסופו של דבר, צריך לדעת לעבוד עם מספרים – ולא לפחד מהם (או מטבלאות אקסל). להרוויח שבע ספרות נשמע מפחיד רק כשלא מפרקים את זה לגורמים.

קחו לדוגמה מוצר שאתם רוצים למכור או לקדם – נניח ומדובר בקורס אונליין שעולה 1,000 דולר. כדי להרוויח את המיליון הראשון שלכם, עליכם למכור אלף קורסים כאלה. נשמע קשה? בשנה אחת, מדובר בממוצע של 3 קורסים ביום. עכשיו זה כבר לא נשמע ממש בלתי אפשרי, נכון?

דבר נוסף – המתמטיקה עושה סדר בראש. ברגע שמבינים בדיוק מה היעד המכירתי/רווחי לפרק זמן מסוים, יותר קל לתכנן את הפעולות, את המשאבים וכמובן את ההוצאות הנלוות (על שיווק ופרסום למשל), או כמו שאומרים: ״הידיעה היא חצי מהקרב״.

היו אובססיביים, זו הדרך ללמוד שיווק דיגיטלי

אל תחששו לרדוף באובססיביות (ובאגרסיביות!) אחרי המטרות שלכם. כשמתמקדים בכל הכוח על המטרות שהצבנו לעצמנו – כולל כתיבה שלהן, חשיבה עליהן והדמייה שלהן באופן יומיומי – בסוף ״נחייה״ אותן. המטרה היא ״לשטוף״ את עצמנו במה שחשוב לנו כל הזמן, ולא לתת לאנשים שמתפשרים ״לרכך״ אותנו.

כשנעשים אובססיביים להצלחה ולהשגת מטרות, לפתע כבר לא מתייאשים משעות ארוכות מול המסך, מעבודה בשעות מאוחרות או בעובדה שהיום יום יפה ואנחנו ״תקועים בבית״ – כי בזמן שאחרים יוצאים לבלות, אנחנו משקיעים בעתיד ובהגשמת השאיפות שלנו. כשתיעשו אובססיביים להצלחה, במקום להרגיש ש״אין לכם חיים״ אתם תרגישו חדורי מוטיבציה ואנרגיה.

לאהוב את כל מה שאתם עושים זו פיקציה 

כולם מנסים למכור לנו שאנחנו חייבים ליהנות מכל מה שאנחנו עושים כדי להצליח, אבל זה מאוד רחוק מהאמת. גרנט קרדון הוא אלוף בשיווק, מכירות וסגירת עסקאות, אבל הוא הודה לא פעם שהוא ״שונא למכור״, לא ממש נהנה מלהעביר מצגות או להיפגש עם משקיעים, אבל הוא עושה את זה פעם אחר פעם, כי הוא מבין שזה מה שנדרש ממנו כדי להצליח באמת וזה ללמוד שיווק דיגיטלי ומכירות באופן עקבי.

חשוב להבין שבעסק שלנו אנחנו לא תמיד נאהב כל דבר – וזה בסדר גמור. לא כולם אוהבים להיות פעילים ברשתות החברתיות, לבנות דפי נחיתה, להתקשר ללקוחות פוטנציאלים ולעשות משימות שאנחנו פחות טובים בהן – אבל זה חלק מהצלחה של עסק – ואם אתם צריכים לעשות משהו – פשוט קחו נשימה עמוקה ועשו אותו – ועל הדרך תגלו פעמים רבות ש״השד לא כזה נורא״.

חשוב לזכור – הצלחה היא דבר קשה. קשה לעבוד קשה ובאובססיביות כדי להצליח, וצריך לפעמים ״ללכלך את הידיים״ ולעשות דברים שאנחנו פחות אוהבים. אבל כמה כיף זה להצליח! כמה כיף זה לסגור עסקה מוצלחת או מכירה גדולה? קשה? בהחלט – אבל גם מאוד מספק ומתגמל.

אהבתם את המאמר ללמוד שיווק דיגיטלי ממאמן השיווק המוביל בעולם? אתם בטח תאהבו את:
– שיווק דיגיטלי – 10 טיפים מועילים

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button