צפה בהכלשיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי לעסקים – 10 טיפים לשיווק דיגיטלי שאפשר ללמוד מהחברות הגדולות

שיווק דיגיטלי לעסקים: כדי לדעת היכן לשים את הפוקוס וכיצד לפרסם, חשוב מאוד לדעת איפה נמצא הקהל שלנו, ובאיזו ״שפת מותג״ לדבר אליו. מה שבטוח – ככל שחולפות השנים, שיטות הפרסום ה״מסורתיות״ והמסרים הפרסומיים הישירים, מתחלפים לטובת פרסום יצירתי, מקורי, ויזואלי ומעורר דיון ותשומת לב.

כיום כבר ברור לעסקים גדולים כקטנים ששיווק מסורתי כבר לא מספיק, והנוכחות ברשת היא בגדר חובה. הזמן בו מבלים הגולשים ברשתות החברתיות, באתרים ובמנועי חיפוש, יחד עם היכולת לפלח ולפרסם לקהלים ספציפיים, הופכת שיווק דיגיטלי לעסקים לאפקטיבי ויעיל מתמיד.

עשרה טיפים לשיווק דיגיטלי לעסקים שאפשר ללמוד מהחברות הגדולות

במאמר זה נסקור 10 טיפים שכדאי ללמוד מהחברות הגדולות ביותר בעולם השיווק. בכל פלטפורמה דיגיטלית יש את היתרונות, הקהלים, השיטות והכללים שלה, ולכל מערך שיווק דיגיטלי לעסקים יש את התמהיל הנכון עבורו. כדי לדעת היכן לשים את הפוקוס וכיצד לפרסם, חשוב מאוד לדעת איפה נמצא הקהל שלנו, ובאיזו ״שפת מותג״ לדבר אליו. מה שבטוח – ככל שחולפות השנים, שיטות השיווק הדיגיטלי ה״מסורתיות״ והמסרים הפרסומיים הישירים, מתחלפים לטובת פרסום יצירתי, מקורי, ויזואלי ומעורר דיון ותשומת לב.

הנה עשרה טיפים שכדאי לכל משווק/ת דיגיטלי להכיר:

  1. השקיעו בעיצוב, והרבה – קונספט עיצובי ועיצוב מדויק ומקצועי הם כיום מהכלים המובילים בבידול מותגים ומוצרים. עיצוב ״חובבני״ או חסר משדר בעיקר מותג זול ו׳דל׳, או מסורתי ולא חדשני. עיצוב מעניין עוזר לקהל להתחבר בקלות לרעיונות וגם למותג שלכם. וכיום, בעזרת כלים כמו Canva (שמציעה לצד תבניות עיצוב גם ממשק עיצוב אינטרנטי נוח, וגם מאגר תמונות וגרפיקה לשימוש חופשי), אתם אפילו לא צריכים להיות מומחי פוטושופ, למרות שלא יזיק לפתח גם כישורים בתוכנה הכל כך שימושית הזו.
  1. התוכן הוא המלך – לא משנה אם מדובר באתר, בלוג או פוסט בפייסבוק – תוכן שמדבר אל הגולשים, נותן להם ערך, מגלה להם משהו חדש או מפתיע אותם – לרוב יזכה לשיתופים, ואף יקודם על ידי מנוע החיפוש, וכמובן ככל שכותבי התוכן יהיו מודעים לכל נושא ה-SEO (אופטימיזציה למנוע חיפוש) יותר טוב. גם ברשתות החברתיות צריך לדעת כיצד לפרסם תוכן טוב, וכיצד ״לשחק את המשחק״ ולפרסם בצורה שהרשתות יתנו לנו חשיפה טובה יותר. כך לדוגמה: בפייסבוק, יש כללים מאוד בסיסיים שאם לא עוקבים אחריהם מאבדים חשיפה, והרבה אנשים לא עוקבים אחריהם, וחבל.
  1. נוכחות היא מילת המפתח – השתדלו ״להראות נוכחות״ ברשתות השונות, בקבוצות, בבלוג שלכם ועוד. במידה וצברתם ״קהל״, תנו לו להנות מהתוכן שלכם בתדירות טובה יחסית. ברשתות החברתיות – תרוויחו חשיפה טובה וקהל נאמן, ובמנועי החיפות – תוכלו ליהנות מדירוג גבוה יותר משל אתרים או בלוגים שהפסיקו להתעדכן באופן קבוע. נוכחות קבועה משמרת את העסק שלנו בתודעה, ועוזרת ללקוחות הפוטנציאלים ״לשלוף״ אותנו מהזכרון כשהגיע הזמן.
  1. ״להגיש ולהנגיש״ – עסקים רבים גורמים ללקוחות הפוטנציאלים שלהם ״לעבוד קשה״, וחבל. אל תייאשו את הלקוחות עם טפסים ארוכים, מידע מורכב או ארוך מדי או הליך הזמנה לא פשוט ומפרך. זכרו – ככל הפשוט והמהיר – הרי זה משובך. אם אתם ברשתות החברתיות – היו תקשורתיים, אדיבים וענו ללקוחות מהר, ואם אתם מקבלים פניות דרך אתר או מייל – דאגו לענות מהר, ביעילות ואדיבות.
  1. אל תפחדו לתת – זוהי תופעה שנפוצה יחסית בשיווק אינטרנטי בקרב ישראלים, ובכלל – הפחד ש״אם ניתן יותר מדי – לא יצטרכו את השירות שלנו״, כשבפועל, ההיפך הוא הנכון – גולש/ת שיקבלו מכם ערך רב ומידע ״בנדיבות״ ולא מידע חלקי שמכוון לסגירת עסקה או קניית מוצר בלבד, לרוב יעריכו אתכם והמוניטין שלכם בעיניהם יעלה, והדבר דווקא מעלה את הסיכוי לרכישה, למנוי או ללקוח/ה שישארו שלכם לזמן ארוך.
  1. אינפוגרפיקה – כיום, הרבה מהמאמרים או המדריכים האינטרנטיים הטובים והמוצלחים ביותר, וגם אלו שזוכים לשיתופים רבים, משלבים בתוכם אינפוגרפיקה – תרשימים, סמלים, תמונות וכל מה שעוזר להנגיש את המידה בצורה ויזואלית וכיפית לקהל ולהמחיש אותו. השתמשו באינפוגרפיקה צבעונית, מינימליסטית ופשוטה להבנה, ודוגמאות טובות יש לכם ב-Canva עליהם דיברנו מקודם.
  1. השקיעו בקידום (אורגני או ממומן) – אם אתם לא חזקים בכתיבת תוכן – עבדו עם הטובים ביותר בתחום. אם אתם לא יודעים כיצד לפרסם באופן ממומן בפייסבוק או בגוגל – כנ״ל. לא כולנו נולדנו עם יכולות טכניות ויכולות שיווק, בטח לא באינטרנט – ואם אתם רוצים נוכחות של העסק שלכם שם וזה לא בא לכם בטבעיות – אולי שווה לכם להשקיע באנשי המקצוע הנכונים (וכמובן לוודא שהם מביאים לכם תוצאות וגדילה במכירות ו/או בקהל שלכם).
  1. אל תזניחו רשתות מסוימות – חשוב להכיר את הקהל שלכם והיכן הוא נמצא, ולא להקשיב לדעות ״מסורתיות״ מדי (למשל – אינסטגרם וטיקטוק זה לצעירים וכו׳). לעתים דווקא ברשתות ובדרכים שלא ציפיתם, תוכלו לקדם את העסק שלכם בצורה מוצלחת יותר משציפיתם, מה רע? יש עסקים שמתאים להם להראות נוכחות ב-Linked in, יש כאלה שבפייסבוק, כאלה שביוטיוב וכאלה שבאינסטגרם למשל. אל תפספסו את המקום בו הקהל שלכם נמצא – ומחכה לכם.
  1. אל תהיו גנריים – השתדלו לבדל את עצמכם מאחרים, ובטח שלא ״להעתיק״. לא רק המתחרים שלכם, אלא הקהל והלקוחות הפוטנציאלים, יודעים להריח חיקויים מרחוק. אל תעשו בשיווק שלכם שום דבר ״סתמי״ או ״גנרי״. כן, חשוב להראות נוכחות – אבל לא בכל מחיר – דאגו שכל דבר שיוצא מכם יראה טוב, יקרא טוב, ייעניין ויתן ערך מסוים לגולשים.
  1. הכירו את הקליקבייט – יש לכם שורה אחת, או מקסימום שורה וחצי – כדי לעניין אנשים. המשחק הוא לתפוס את תשומת הלב של הגולשים, ולא לגרום להם לעבור לדבר הבא לפני שנכנסו אליכם לאתר או למוצר/שירות שאתם מקדמים. איך עושים את זה? לרוב ע״י כותרות שמושכות תשומת לב, ואומרות משהו חדש, יוצא דופן, מעניין או בעל ערך באופן ייחודי. שימו לב כמה המילה ערך חוזרת כאן בהרבה מהטיפים – יש לזה סיבה טובה.
  1. שתפו פעולה עם אחרים – גם אם אתם טיפוסים עצמאיים שמסתדרים בכוחות עצמכם, שיתופים פעולה עם חברות וגופים גדולים רק יכולים להועיל לכם. לעתים גופים גדולים רק מחפשים בלוגרים או כותבי תוכן מגניבים לשתף איתם פעולה, או אנשי מקצוע מעניינים וייחודיים בדרכם, ולפעמים תוכלו לשתף פעולה גם עם אנשי מקצוע בתחומי שחופפים או קרובים לתחום שלכם, ולהרוויח חשיפה לקהלים חדשים.
  1. וידאו, וידאו, וידאו – אם תוכן הוא המלך, אז וידאו הוא יורש העצר. תוכן וידאו איכותי הוא מה שהקהל שלכם צורך כשבא לו ״לאכול בכפית״ תוכן מעניין, וכדאי לכם להיות שם בדיוק ברגעים הללו.

צרו תוכן וידאו מעניין, מרענן, קצר וקולע אבל גם מופק בצורה מעניינת. עידן הסטורי והרילס הפך את הפקת תכני הוידאו מצד אחד לפשוטה יותר לכל אחד, אבל מצד שני אתם חייבים להתבלט מעל הרבה יוצרי תוכן אחרים, לכן שלוש מילות המפתח כאן הן: מקוריות, יצירתיות ועניין.

וטיפ בונוס: עודדו מעורבות. תנו לקהל שלכם ליצור עבורכם עטיפה למוצר, או להשתתף בסקר, או תשאלו את דעתם על מוצר חדש, או להציע לכם משפט מנצח – כל דבר שיגרום להם להיות מעורבים. ברשתות החברתיות זה יגדיל את החשיפה, ובשאר הדרכים – פשוט יגרום ללקוחות הפוטנציאלים שלכם לעשות פעולה – מה שיגדיל פסיכולוגית את תחושת המעורבות שלהם בעסק שלכם – ויעודד אותם להשתמש בשירות או במוצר שלכם.

אהבתם את המאמר שיווק דיגיטלי לעסקים – 10 טיפים לשיווק דיגיטלי שאפשר ללמוד מהחברות הגדולות? אתם בטח תאהבו את:
– ללמוד שיווק דיגיטלי – טיפים מובילים למשווקים בתחילת דרכם

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button