עבודה מהביתצפה בהכלשיווק דיגיטלי

שיווק שותפים – המדריך לאפיליאייט המתחיל

מדובר למעשה בסוג של שיתוף פעולה בין עסק מסוים או חברה, שמוכרים מוצר, פיזי או דיגיטלי, לבין משווק שהוא שעוזר לבעל העסק לשווק את המוצר ומפנה אליו לקוחות

שיווק שותפים הפכה בשנים האחרונות לדרך פופולרית להרוויח כסף באינטרנט ומהאינטרנט, בין אם כהכנסה צדדית או כפול טיים ג׳וב. כיום למעלה מ-7 מיליארד דולר מסך המכירות של מוצרים באינטרנט בארה״ב לבדה, מגיעים דרך שיווק שותפים, ומדובר בנתון שעולה באופן לינארי מאז 2015.

שיווק שותפים: מבוא לאחת מהדרכים הפופולריות לעשות כסף מהבית

במאמר זה נסקור את הדרכים הפופולריות להרוויח כסף מהבית בעזרת שיווק שותפים. שיווק שותפים הפכה בשנים האחרונות לדרך פופולרית להרוויח כסף באינטרנט ומהאינטרנט, בין אם כהכנסה צדדית או כפול טיים ג׳וב. כיום למעלה מ-7 מיליארד דולר מסך המכירות של מוצרים באינטרנט בארה״ב לבדה, מגיעים דרך שיווק שותפים, ומדובר בנתון שעולה באופן לינארי מאז 2015.

 למי שלא מכירים את העולם הזה, נספר שמדובר למעשה בסוג של שיתוף פעולה בין עסק מסוים או חברה, שמוכרים מוצר, פיזי או דיגיטלי, לבין משווק שהוא לרוב בעל בלוג, בעל אתר או משפיען אינטרנטי (למשל, ברשתות חברתיות), שעוזר לבעל אותו העסק לשווק את המוצר ומפנה אליו לקוחות, לרוב דרך קישור (לינק) מיוחד, שמקודד כדי שבעל העסק (והמשווק) ידעו על כל מכירה שבאה דרך המשווק, וככה המשווק יתוגמל בהתאם למכירות שהגיעו ממנו (לרוב באחוזים).

לאלו שעדיין לא מבינים במה מדובר, לפני שנתחיל, חשוב להדגיש – שיווק שותפים לא קשור בשום צורה לשיווק רשתי, שהוא סיפור אחר לגמרי (ומכבסה מודרנית של פירמידה – תוכנית שבה הדגש הוא על גיוס משקיעים חדשים ולא על מכירת מוצר/ים). בשיווק שותפים אנחנו מקדמים מכירה של מוצרים ולא עוסקים בגיוס עוד אנשים. לכן, אין השקעה כספית אלא למידה – אנחנו הולכים באמת לתת ערך, על ידי כך שנשווק ונעזור לעסקים למכור מוצרים.

 דוגמאות בשטח בשיווק שותפים

נכנסתם פעם לבלוג או אתר העוסק בטיולים, וראיתם בתוכו קישור או מנוע חיפוש למכירת כרטיסי טיסה, בתי מלון או אטרקציות? זוהי דוגמה קלאסית לשיווק שותפים – בעלי האתר או הבלוג מציעים לגולש מידע בעל ערך, ושמים באתר קישור לרכישת מוצר או שירות הקשור באותו תוכן. למשל, אתם קוראים מאמר על טיול בלונדון ובתוך המאמר יש לכם קישור לרכישת כרטיסים לאטרקציה או הצגה בלונדון – ואז אם תלחצו על הקישור ותקנו את המוצר, בעל התוכן (האתר) יקבל מבעל העסק אחוזים מסוימים מהעסקה.

דרך פופולרית נוספת לשיווק שותפים היא לשווק באמצעות פרסום / קידום ממומן בגוגל, ולקבל תשלום לפי כמות הכניסות / המכירות שהגיעו דרך הקישור שקידמתם. אמנם הרווחים שלכם ׳ירדו׳ משום שתאלצו להוציא כסף על פרסום ממומן, אבל הדבר יצריך מכם פחות השקעה בכתיבת תוכן מעניין, ואם תשכילו ללמוד היטב כיצד לפרסם ולקדם בצורה יעילה, אולי תוכלו לגרוף רווחים נאים גם בדרך הזו.

דרכים נוספות שאפשר לשווק איתן הם לדוגמה רשתות חברתיות ורשימות דיוור (Mailing Lists), והן מתאימות בעיקר למי שצברו קהל, וגם חשוב להכיר את המגבלות וכיצד לעשות זאת בצורה חכמה, על מנת שלא להיחסם. 

דרך נוספת היא רשת שותפים (נקראת גם ׳תוכניות שותפים׳) – זו בעצם פלטפורמה שמאפשרת לכם לבחור מוצרים, לקבל קישור מותאם אישית לחשבון שלכם (קישור אפיליאציה) – ואז כל מכירה שתגיע מהקישור שפרסמתם למוצר. כיום גם אתרים גדולים ומבוססים מציעים תוכניות שותפים, לדוגמה אמזון ואיביי, שמאפשרות לכם לקבל קישור מיוחד ששייך לכם לכל מוצר שתרצו לקדם – לדוגמה, להפנות לרכישת ספר/מוצר באמזון/איביי שקשור לפוסט או למאמר שלכם – ואחוזים מהמכירות יגיעו אליכם.

אגב, הראשונה שהציגה לעולם את מודל שיווק השותפים הייתה חברת אמזון, אי שם ב-1996.

כשנכנסים לתוך תחום גדול ורחב כמו שיווק שותפים, הידע הרב שצריך לצבור בהתחלה כדי להבין ״מי נגד מי״ עשוי להיות מבלבל ומרתיע. אם זה היה באמת קל, כל אחד היה נכנס ומתחיל לעשות כסף. הכסף שלכם נמצא שם, אבל כדי לקטוף אותו תצטרכו להשתפשף. אל תפחדו מעקומת הלמידה.

אופטימיזציה למנועי חיפוש – (SEO) קידום אורגני

כך לדוגמה, תצטרכו להבין את היסודות והיישום בשטח של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO, קיצור של Search Engine Optimization), או במילים פשוטות: כיצד לגרום לתוכן שאתם כותבים (ובתוכו קישורי השותפים שלכם) להגיע למקומות הראשונים בגוגל – ולהגדיל לכם את החשיפה ואת המכירות על ידי קידום אורגני

איך תעשו זאת? יש דרכים רבות, ויש אפילו שיטות (כדאי לראות סרטונים בנושא ולהחכים), אבל דרך מוצלחת שתמיד מוכיחה את עצמה היא לכתוב תוכן איכותי ובעל ערך לגולשים (טיפים, הדרכות על דברים מעשיים, סיפורים מעניינים וכו׳) סביב הנושא שקשור למוצר או סביב המוצר/שירות/פריט שאתם רוצים לקדם, ואז לוודא שהתוכן כולל בתוכו את הביטויים שאנשים עשויים לחפש, ומספר פעמים. כך לדוגמה, אם אתם מקדמים בבלוג שלכם קישור ליצירת אתר באמצעות Wix, וכותבים פוסט על כמה פשוט לבנות אתר, נסו לשלב במאמר ביטויים כמו ״בניית אתר בלי ניסיון״, או ״בניית אתר למתחילים״, כי סביר להניח שקהל היעד של המאמר שלכם יחפש את הביטויים הללו.

ה-SEO לוקח יותר זמן ועוסק יותר בשיווק אורגני מאשר שיטות השיווק האחרות, אבל הוא נחשב ליציב לאורך זמן, ל״נכס מניב״ שאם בונים אותו נכון, יכול לייצר הכנסה פסיבית לאורך תקופות ארוכות.

פיי פר קליק – PPC

אם SEO עוסק יותר בשיווק אורגני וארוך-טווח, ה-PPC היא דרך קצת יותר מהירה ופשוטה יחסית לביצוע – בגדול מדובר בתשלום שאפשר לקבל לא רק על עסקה מוצלחת שנסגרת, אלא תשלום (צנוע יותר) על קליקים – לחיצות של הגולשים באתר שלנו על קישורים/פרסומות/באנרים שמפנים לאתר של המוצר שאותו מקדמים – ואתם מקבלים תשלום לפי מספר הלחיצות (הקליקים) של משתמשים. ה-PPC עשוי גם לסייע לכם לייצר תעבורה (טראפיק, תנועת גולשים) לאתר שלכם – עוד לפני שהצלחתם ׳להתניע׳ אותו באמצעות הקידום והתוכן האורגני.

אמנם ב-PPC לא תצטרכו לייצר תוכן ולהתקדם בצורה אורגנית בגוגל (מה שמומלץ מאוד בכל מקרה לאורך זמן), אבל זה לא שאין גם ב-PPC דברים שצריך להשתייף בהם. אתם חייבים ללמוד איזו מודעה עובדת, איך לתפוס את תשומת לבם של המחפשים, כיצד להתבלט יותר וכיצד לזכות ליחס CPC טוב.

CPC זה בעצם העלות שעולה לכם כל קליק בקמפיין. ככל שאחוז הקליקים של המודעה שלכם גבוה לעומת החשיפה של המודעה, ככה גוגל יודעת שהמודעה שלכם ככל הנראה בעלת יותר ערך לגולשים, והיא תקדם אותה יותר, כי הרי חלק מהעמלה על הלחיצה הולכת לגוגל עצמה.

 

הובילו את הלקוחות לרכישה

בסופו של דבר, האינטרס של כל הצדדים הוא לסגור מכירות. בלי מכירות – אין בשר לכל מה שאנחנו עושים, ואין ערך. כיצד נגיע למכירות ויחסי המרה טובים? בעזרת ידע בשיווק וטכניקות שיווק. עליכם במובנים רבים ׳להוביל לרכישה׳ על ידי הנעה לפעולה, ולמידה של התהליכים הפסיכולוגיים המובילים גולש באתר ללחוץ ולרכוש. ממש ככה.

והכי חשוב: תנו ערך. מי שנותנים ערך אמיתי לגולשים, ולא רק ״זורקים קישורים״ או מפרסמים אותם מבלי לחשוב על מה הקהל באמת צריך – זוכים לרוב לא רק לאחוזי המרה נמוכים, אלא גם נענשים על ידי הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש.

אהבתם את המאמר שיווק שותפים -המדריך המלא? – אתם בטוח תאהבו את:
– איך לכתוב תוכן SEO מקורי ואיכותי לחנות שופיפיי

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button