צפה בהכלשיווק דיגיטלי

חשיפה אורגנית – שיווק בפייסבוק בחינם להבאת טראפיק לאתר

כולם מכירים את הבעיה – אנחנו מעלים פוסט עם תמונות מושקעות, או טקסט מעניין – והפוסט לא מצליח לגרד רבע מכמות הלייקים ו/או התגובות שציפינו.

אחד הנושאים שדורשים הבנה מעמיקה יותר הוא נושא החשיפה – ובעיקר חשיפה אורגנית – החינמית והאותנטית – זו שלא קשורה בכמה כסף תשלמו – אלא אם תצליחו באמת לעורר עניין, רגש, מודעוּת ולהניע לפעולה (של לייק, תגובה, יצירת קשר או שיתוף).

כיצד להשיג חשיפה אורגנית גבוהה בפייסבוק ולהגיע ליותר אנשים

במאמר זה נעסוק בשיטות ודרכים כדי להחשף בצורה אורגנית ליותר אנשים בפייסבוק. זה לא סוד שפייסבוק היא מהמקומות המשמעותיים כיום בהם ״הכל קורה״, ועסקים יכולים לקום – וליפול דרך הרשת החברתית הזו, שעדיין, למרות האינסטגרם והטיקטוק, מובילה ככר פורה שמאפשר תקשורת בין מותגים או עסקים, קטנים עד גדולים, לבין הקהל הרחב, או קבוצות עניין מצומצמות.

כולם מכירים את הבעיה – אנחנו מעלים פוסט עם תמונות מושקעות, או טקסט מעניין – והפוסט לא מצליח לגרד רבע מכמות הלייקים ו/או התגובות שציפינו. לעומת זאת, לפעמים פוסטים ״מינימליים״, או שנראים לנו סתמיים (שלנו או של אחרים), פתאום זוכים להצלחה חסרת תקדים. למה זה קורה? בגדול – אלגוריתם והתנהגות ההמונים.

הכירו את האלגוריתם שמשפיע על החשיפה האורגנית

זו נשמעת מילה מסובכת, אבל בסך הכל מדובר, אם אתם לא יודעים כבר, בדרך שבה ה״מנוע״ של פייסבוק עובד. ככל שתכירו את דפוס הפעולה של אותו מנוע, ותלמדו מה הוא ״אוהב״ ומה פחות – ככה הסיכוי שלכם להצליח יגדל. מה גרם לפוסט X להצליח יותר מהאחרים? האם זה קרה בגלל התמונות? הכותרת המושכת? ההנעה לפעולה ותגובתיות? או שבכלל עניתם על צורך של הרבה אנשים? אם תצליחו לשים את האצבע במדוייק על מה שעובד – יש לכם נוסחה שיכולה לעבוד שוב ושוב (בדרך כלל).

תפסו את העין – ואת הלב

אתם צריכים לעשות אחד משני דברים לפחות, ומומלץ שאת שניהם: להלהיב ולרגש.
עליתם על חדשה מרעישה? עברתם חוויה יוצאת דופן? אתם מבקרים במקום מעניין? הגעתם להישג יוצא דופן אחרי מאמץ רב? יש לכם ערך מיוחד לתת לאנשים שקוראים אתכם? כל אלו דוגמאות לדברים ששווים פוסטים – ועשויים לעניין באמת את הקהל. תפסו את הקהל באמצעות כותרות מושכות וסיפור (אפילו תמציתי), שייצור הזדהות וחיבור לתוכן שלכם.

שלבו תמונות – והיו ויזואליים 

בדומה לעולם המכירות והמסחר המקוון, ככל המרבה בתמונות, המחשה וצבע – הרי זה משובח. ב״פיד״ שלם של תוכן – תמונות יפות/יוצאות דופן מושכות תשומת לב – ותשומת לב זה הדבר הכי חשוב לכם. כמו כן, חשוב לשמור על יחס טקסט/תמונות מאוזן – כלומר – לא יותר מדי טקסט, ונסו שהתמונות יהיו כולן ׳וואו׳ ואל תתפסו לאנשים את המרחב הוירטואלי עם תמונות ״סתם״ – שיגרמו להם לעבור לתוכן הבא.
*טיפ חשוב: דאגו שלא להשתמש בתמונות שכוללות הרבה טקסט – האלגוריתם של פייסבוק מזהה אותן כפרסומת, ומוריד להן את החשיפה.

שאלו שאלות – ועודדו למעורבות

האלגוריתם של פייסבוק יעזור לפוסטים שלכם להגיע לקהל רחב יותר, במיוחד בחצי השעה הראשונה לאחר שהפוסט עלה, ככל שכמות התגובות לפוסט תהיה גבוהה יותר. פייסבוק מתעדפים פוסטים שמעוררים שיחה, שכן הם נוטים להשאיר אנשים יותר זמן בפייסבוק. נצלו את זה לטובתכם – וצרו שיחה באמצעות פוסטים ששואלים את הקהל שאלות, וגם באמצעות אופציית הסקרים הנהדרת.

 

השתמשו בכל פיצ׳ר אפשרי

פייסבוק אוהבת שמשתמשים בפיצ׳רים שלה. לא לחינם וידאו LIVE בפייסבוק זוכה לחשיפה אורגנית בהרבה מוידאו רגיל, ולא לחינם שימוש בסטוריז, דוניישנס, קבוצות, סקרים וכל דבר אחר שפייסבוק מאפשרת (הדבר נכון גם לאינסטגרם) יסייע לכם לחשיפה טובה יותר.

 

הכירו את מגבלת הלינקים

פייסבוק לא רוצים שאנשים יצאו החוצה מפייסבוק – ולכן כל נושא הלינקים (קישורים) הוא נושא כאוב – שכן פוסטים עם לינקים תמיד יזכו לחשיפה נמוכה יותר מפוסטים ללא קישור. יש שלוש דרכים עיקריות להתמודד עם זה:

  1. לא לצרף קישור בגוף הפוסט בכלל
  2. לכתוב בפוסט עצמו ״קישור בתגובה הראשונה״ (טריק שפייסבוק קצת פחות אוהבת)
  3. לצרף תמונה או סרטון קודם, ואז להדביק את הקישור בכל זאת בפוסט, אבל אז הפוסט הוא כבר פוסט תמונה או סרטון, ואז הקישור לא מקבל צלמית – ונחשב כפוסט תמונה/סרטון בעיני האלגוריתם ולא כפוסט קישור. נכון להיום זה הפתרון היעיל ביותר למי שרוצים לצרף קישור לאתר שלהם/לאתרים אחרים בפוסט.

 

טיימינג

אפשר להגיד שהדקות הראשונות אחרי שפוסט עולה, יש שיגידו רבע השעה הראשונה, הם החשובים ביותר – אם תהיה הרבה היענות ותגובתיות לפוסט – הוא יגיע לחשיפה גדולה. הבעיה היא שהרבה אנשים מעלים פוסטים בשעות שנוחות להם (למשל, בסוף יום העבודה או בלילה) ולא בשעות שהקהל שלהם פעיל. כשמעלים פוסט ב-2 בלילה, מפסידים המון קהל, וגם פוסט בשיאו של יום העבודה הוא לא תמיד רעיון טוב. נסו להבין מהי השעה שהפייסבוק שלכם ״גועש״ בה. יש אנשים שיגלו שהשעה 10 בבוקר היא נהדרת, לעומת אחרים שמעדיפים לפרסם פוסטים בין 18:00 ל-20:00 בערב.

 השתמשו בקליקבייט כדי לקבל חשיפה אורגנית

קליקבייט (Clickbait) הוא כינוי מעולם הפרסום האינטרנטי, שגם משתמשי פייסבוק ועסקים קטנים בפייסבוק יכולים ליישם. הכוונה היא ליצירת כותרות ״מפתות״ להמשך קריאה. בעיתונות למשל, משתמשים לעיתים במילים כמו ״סנסציה״ או ״הלם״ כדי להדגיש מצבים יוצאי דופן וליצור דרמה, שתגרום לקוראים להימשך לכתבה. משפטים כמו ״אתם לא מאמינים…״ או ״סוף סוף זה קרה!״ הם דוגמאות לקליק בייט, אבל לא רק. כותרת קליקבייט טובה יכולה גם לכלול משחק מילים, משפט מצחיק או מעורר סקרנות, ועוד – העיקר כאן הוא לעניין ולגרות להמשך קריאה.

 

השתמשו בקבוצות

אי אפשר להפריז בחשיבות של קבוצות בימינו. פייסבוק מעודדת קהילתיות, ולכן נותנת חשיפה טובה יותר לקבוצות על פני עמודים עסקיים למשל, במיוחד בכל הנוגע לתוכן אורגני ולא ממומן. הקבוצות הנכונות (במיוחד בעלות עניין ממוקד) כוללות את הקהל שאתם רוצים, אך זכרו – לכל קבוצה חוקים משלה, וקבוצות איכותיות באמת לרוב לא מאפשרות פרסום. לכן זכרו: זה משחק לטווח ארוך. צרו תוכן איכותי לאורך זמן מבלי לפרסם – והקהל יזכור אתכם.

 

שיתופים זוכים לחשיפה אורגנית נמוכה – אז צרו פוסטים מחדש במקום

מדהים כמה אנשים ״מתעלמים״ מהכלל הפשוט הזה. האלגוריתם של פייסבוק ממש מפלה לרעה שיתופים (של פוסטים של אחרים או של עצמנו בקבוצות למשל), לטובת תוכן מקורי (ופוסטים מקוריים שהועלו מחדש ולא שותפו).

תנו ערך

טיפים? משהו שאתם יודעים והקהל הרחב לא? הטבה (אמיתית, לא מאולצת) או כל דבר אחר שיש לכם לתת ולאחרים אין – יתקבלו בברכה ע״י הקהל. יש לכם עצה שאתם מוכנים לתת לאנשים כדי להראות להם שאתם מביני עניין בתחומכם, ולבסוף תדרבן אותם לבחור בעסק שלכם? הפייסבוק הוא ה-פלטפורמה בשביל זה.

 

הראו לקהל קצת ״מאחורי הקלעים"

אחת מהסיבות המרכזיות להצלחה הכבירה של אינסטגרם למשל, הם הסטוריז – ומה שהקהל אוהב במיוחד בסטוריז או את החשיפה ״מאחורי הקלעים״ – האפשרות לראות איך אחרים חיים או מה הם חווים ״בלי פילטרים״. נצלו זאת ו״תרגמו״ את זה לפייסבוק – תנו לאנשים ׳לחוות׳ איתכם את הרגעים, ספרו להם קצת מה קרה לפני הצילום/הוידאו, מה מרגש אתכם ולמה, למה זה אמור לעניין אותם – וכל מה שעשוי לעזור לכם לחבר את הקהל לסיטואציה באופן אותנטי ולא ״מבויים״.

אהבתם את המאמר חשיפה אורגנית – איך להגיע ליותר אנשים בפייסבוק? אתם בטח תאהבו את:
– הנעה לפעולה CTA” (Call To Action)” – איך להרוויח יותר כסף מהאתר שלך

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button