צפה בהכלשיווק דיגיטלי

אינסטגרם רילס (Instagram Reels) – איך להגיע לקהלים חדשים

אינסטגרם רילס מה זה בכלל ולמה כולם מדברים על זה? מדובר בדור העתיד של המשפיענים, והנוכחות ברילס יכולה לעשות לעסק או למותג שלכם פלאים.

אחת השאלות שהכי חוזרות על עצמם בשנה האחרונה היא השאלה ״מה זה אינסטגרם רילס?״. כולם עכשיו מדברים על הפיצ׳ר החדש-ישן של האינסטגרם, ובצדק. ואל תטעו לחשוב שמדובר רק בצעירים – מדובר בדור העתיד של המשפיענים, והנוכחות ברילס (Reels) יכולה לעשות גם לעסק או למותג שלכם פלאים.

רילס של אינסטגרם: להגיע לקהלים חדשים

במאמר זה נסקור את הדרך בה נוכל להגיע לקהלים חדשים בעזרת אינטגרם רילס

למה צריך פיצ׳ר חדש? בגדול – כי טיק טוק ענו על צורך של אנשים – והתחילו באמת לאיים על אינסטגרם. איך הם עשו את זה, בעזרת כמה דברים פשוטים:

  1. מתן יכולת למשתמשים להעלות סרטונים קצרים – עם עריכה בתוך האפליקציה
  2. הוספת מוזיקה לסרטונים + אפשרויות מגניבות כמו התאמת הקצב לוידאו
  3. הכי חשוב: חשיפה של הסרטונים (אם הם טובים) לקהלים חדשים – לא רק לעוקבים שלכם

עכשיו שימו לב טוב למס׳ 3. קראתם? חשיפה של הסרטונים לקהלים חדשים – לכאורה, דבר שנשמע הגיוני – אבל אינסטגרם כמעט ולא מאפשרת, ומגבילה את הסטוריז שלנו כמעט אך ורק לקהל המקורי שלנו. אם יש לנו ׳רק׳ X עוקבים, זה המספר המקסימלי של עוקבים שיכולים לראות את הסטורי שלנו, וגם הסיכוי של הפוסט שלנו לעבור את המספר הזה הוא נמוך (נדיר שההאשטגים באמת עוזרים).

פתאום כולם שווים

מה עשתה טיק טוק? נתנה כוח שווה ליוצרי התוכן – ללא קשר למספר העוקבים שלהם. ייצרת סרטון שמעניין אנשים והם לא מדלגים עליו? – נחשוף את הסרטון שלך לעוד 100 אנשים. אם גם הם לא ידלגו ויצפו עד הסוף – נחשוף לעוד 1,000… וכך הלאה.

האם זה עובד? ועוד איך. תנו לי לספר לכם מהחוויה שלי – הסרטון הראשון שהעליתי, של נקניקיה ברזילאית על המרפסת בלונדון, הגיעה ל-858 צפיות. בלי עוקבים בכלל. בסטורי של אינסטגרם, עם 4,500 עוקבים, אני מגיע למספר כזה רק לעתים נדירות. אבל הטירוף האמיתי קרה בסרטון ה-13 שהעליתי. תפסתי אישה זקנה רוקדת לצלילי מוזיקת רגאיי ברחובות השכונה פקהאם בלונדון. לא דמיינתי לעצמי שהסרטון הזה יגיע ל-תחזיקו חזק – 129 אלף צפיות! (ו-19.6 אלף לייקים) ואם זה לא מספיק – אז גם אלף (!) עוקבים חדשים. בוידאו אחד!

האם זה קל? לא. זה קרה לי רק בוידאו ה-13. אבל אפשר ללמוד מזה הרבה – בכללי המשחק החדשים של טיק טוק, ועכשיו של הרילס של אינסטגרם – תנו למשתמשים תוכן שהם יאהבו – וקיבלתם עוד חשיפה. וזה לא חייב להיות משהו מופק עם תקציב. השאלה היחידה היא – האם אתם יודעים לעניין והאם אתם יכולים לגרום לקהל הרחב לא לדלג על הסרטון שלכם. עכשיו דמיינו לכם שאתם יכולים, אם תצלמו משהו מעניין – לחשוף את העסק שלכם לכמות של 129 אלף (או אפילו רק 30 אלף) בני אדם. שווה השקעה?

ברוכים הבאים לטיק טוק – אינסטגרם רילס

במובנים רבים, הרילס של אינסטגרם הוא סוג של ״העתקה בוטה״ מטיק טוק, והדרך כנראה היחידה של אינסטגרם להישאר רלוונטית ולתת לקהל את מה שאולי היה הכי חסר לו: האפשרות לגדול אורגנית בצורה מכוונת-תוכן, ולא רק מכוונת-היכרות. אז מה עשו אינסטגרם? הכניסו לתוך האפליקציה, ממש באמצע בתפריט התחתון, סמל חדש – המוביל לפיצ׳ר החדש: רילס (Reels).

אינסטגרם רילס מאפשרים לנו ליצור סרטונים קצרים (כרגע עד 30 שניות), להוסיף להם מוזיקה, לשנות מהירות, להוסיף אפקטים וגרפיקה בסיסית (גיפים עם אנימציה וכו׳), פילטרים, לצלם וידאו במקום ולשלב אותו בסרטונים קיימים, להדביק יחד מס׳ סרטונים ועוד.

אם תצליחו לעניין כמות גדולה של אנשים בסרטון שלכם – תזכו בחשיפה טובה. המדד העיקרי: צפייה עד הסוף, כשלייקים או תגובות זה תמיד עוזר לחשיפה. מלבד נושא החשיפה, הרילס שונים מהסטורי, בגלל שהם מאפשרים עריכה מסוימת באפליקציה, הוספת מוזיקה, שילוב של כמה סרטונים, ואפשרות תגובה ברילס עצמם. בקיצור – סט של תכונות שיכולות לעזור לכם מאוד בשיווק העסק / השירות / המותג שלכם.

אז איך נגיע לקהל גדול באינסטגרם רילס?

בגדול, תנו ערך לזמן של אנשים. אל תגרמו להם ׳לדלג׳ על מה שאתם מעלים בגלל שזה משעמם, לא מחדש כלום, נראה כמו פרסומת או חומר שיווקי נטו, או חסר מודעות עצמית. הנה כמה טיפים שאולי יעזרו:

היו יצירתיים – אל תהיו צפויים מדי או תחזרו על עצמכם. גם אם אתם שומרים על אותו קונספט, נסו לחדש או להפתיע. אנשים מעריכים יצירתיות – ואוהבים שחושפים אותם לדברים חדשים ומעניינים, כל עוד מדובר בדברים שיש להם חידוש. אף אחד לא רוצה לראות אתכם אוכלים במקדונלדס, אבל הר של שמונה המבורגרים יכול להביא הרבה טראפיק.

מילת המפתח: ויראלי – אם היתה נוסחה קבועה ליצירת תוכן ויראלי, כולם היו משתמשים בה. מה גורם לתוכן להיות ויראלי? בגדול: עניין. להראות בן אדם הולך ונכנס במישהו ויוצא מהצד השני בלבוש אחר – זה מגניב. להראות מישהו עושה סלטה על מכונית נוסעת זה מופרע ומסוכן ואל תנסו את זה בבית, אבל פעלולן שעושה שטות כזו – יכול/ה לגרוף עשרות אלפי צפיות. היו אחד מהבאים: קיצוניים, מצחיקים בטירוף, מחדשים בטירוף, מביאים ערך בטירוף (למדו אנשים טריק מגניב), חמודים או מגניבים בטירוף (דוגמת הסבתא הרוקדת או נגיד כלב מתנהג בצורה מצחיקה), או מרגשים בטירוף (אמא ובן שלא ראו אחד את השני 16 שנים) – ויש לכם סיכוי להיות ויראליים.

התמידו – קל מאוד להצליח קצת, ואז להבין שיצירת תוכן לטיק טוק זו ׳עבודה׳ – ולהיעלם. אבל אז העוקבים שלכם לא שווים כלום, כי הם שוכחים מכם. מי שבאמת רוצה להצליח חייב/ת להישאר בתודעה. העוקבים שלכם יראו את התוכן שלכם ראשונים – בתנאי שתייצרו להם תוכן. ורשתות חברתיות תמיד יתגמלו את המתמידים, וגם הקהל. אם תהיו מספיק בולטים ופעילים כדי לגרום לאנשים לקחת את הטלפון לידיים ולפתוח את האפליקציה (או להישאר בה עוד כשאתם כבר בתוכה) – האפליקציה תתגמל אתכם בהתאם.

נסו להצחיק, אבל בנונשלנטיות – זה פשוט מאוד: אם תצליחו להצחיק באמת – ניצחתם. תוכן שגורם לאנשים לצחוק הוא תוכן ויראלי. אם תחשבו מחוץ לקופסה ותצליחו לביים סצנות מצחיקות – שיחקתם אותה. יש לי חבר מוכשר בטירוף שהפך לכוכב טיק טוק עם 30 אלף עוקבים וחברות גדולות סוגרות איתו קמפיינים בזכות סרטונים קצרים, פשוטים ומצחיקים, למשל שאשתו באה להיכנס לשירותים אחריו עם מסיכת אב״כ. אבל אתם לא חייבים להיות בהכרח ״בדרנים״ כל הזמן. אתם יכולים לשלב מעט הומור וקלילות, גם בתוכן רציני.

טרנדים – אבל מוקדם וביצירתיות – קודם כל – תתחילו לצפות ברילס, והבינו את ״חוקי הפורמט״. זיהיתם טרנד שמתבשל? אם כבר אתם הולכים לכיוון של רכיבה על טרנד, נסו לעשות את זה בשלב מוקדם, לפני שזה נהיה מאוס, ונסו לעשות את זה באמת מגניב או מיוחד בדרככם, ולא גנרי (מילת הקסם שצריך לשנן – אל תהיו, אף פעם, גנריים). אבל הכי מגניב אם אתם בעצמכם תצליחו ליצור טרנד, שיגיע לכם מהשראה של משהו שראיתם והגניב אתכם. בגדול – נסו להביא את העולם שלכם, עם היתרונות שלכם, השקפתכם הייחודים והערך שלכם – באופן הכי מהיר ותמציתי, שמתאים לפורמט ולסגנון של הרילס.

השקיעו בעריכות – כל האופציות לא נמצאות שם סתם. ככל שתשתמשו במה שאינסטגרם נתנה לכם, ככה תרוויחו – גם רילס שנראים יותר מושקעים ומגניבים, וגם פעמים רבות האלגוריתם ידחוף את הרילס שלכם, כי השתמשתם בדברים שאינסטגרם רוצה שמשתמשים אחרים יראו. חוץ מזה, תמיד טוב להמחיש טוב יותר את הוידאוז שלכם באמצעות איזה כיתוב קטן, או סמל קטן ומגניב עם אנימציה, שלא נדבר על מוזיקה מגניבה.

אהבתם את המאמר בנושא אינסטגרם רילס – איך להגיע לקהלים חדשים? אתם בטח תאהבו את:
– איך להשיג עוקבים באינסטגרם בחינם – שיווק באינסטגרם המדריך המלא

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button